کاشت ابرو با بیحسی یا بیهوشی؟

کاشت ابرو که امروزه به یکی از عمل‌های زیبایی رایج در بین بانوان تبدیل شده است، روش‌های متنوعی دارد. این عمل زیبایی برای نخستین بار در سال 1939 توسط دکتر اوکودا ابداع شد. سپس با گذر زمان، به دلیل استقبال پزشکان زیبایی و مراجعان، با گسترش علم و اطلاعات در این زمینه، گسترش پیدا کرد. در حال حاضر، بسیاری از بانوان که به گذر زمان به دلیل ریزش مو یا بالا رفتن سن، با ابروهایی نامتناسب یا کم‌مو مواجه شده‌اند، این روش را برای بازگشت به ابروهای دوران جوانی انتخاب می‌کنند! اگر بخواهید در مورد کاشت ابرو و روش‌های متداول آن صحبت کنید، با پیشنهادهای مختلفی رو به رو می‌شوید؛ اما همیشه این سوال پیش می‌آید که کدام روش بهتر است؛ کاشت ابرو با بیهوشی یا با بیحسی؟

کاشت ابرو ممکن است با درد یا سوزش پوست همراه باشد. به همین دلیل، معمولا از روش‌های مختلف بیحسی یا بیهوشی برای کاشت ابرو استفاده می‌شود؛ اما افراد همواره این سوال را در ذهن دارند که کدام روش بهتر و کم‌خطرتر است؟ در این مطلب سعی داریم به بررسی دو روش بیهوشی و بیحسی در کاشت مو ابرو بپردازیم و عوارض یا خطراتی که هر یک ممکن است به همراه داشته باشند را ذکر کنیم. مطمئنا پس از مطالعه این مطلب می‌توانید در مورد بیهوشی یا بیحسی برای کاشت ابروهایتان، بهتر تصمیم بگیرید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

 

ابروها برای زنان نسبت به مردان اهمیت زیادی دارند. معمولا بانوان دوست دارند، ابروهای پرپشت و پرمویی داشته باشند تا بتوانند آن‌ها را با توجه به فرم صورت و چهره خود به شکل موردعلاقه‌شان درآورند! عوامل زیادی مانند بالا رفتن سن بانوان، مصرف داروهای مختلف، تغییر شدید آب و هوا، کمبود مواد مغذی در بدن یا حتی بیماری‌های مختلف ممکن موجب ریزش موی ابرو در بانوان شوند و آن‌ها را به سمت کاشت ابرو سوق دهند.

 

بیحسی در کاشت ابرو

همانطور که گفته شد، کاشت ابرو امروزه به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. آنچه دانستنش اهمیت دارد، این است که در زمان کاشت ابرو، بخشی از واحدهای فولیکولی را از نواحی مختلف مانند پشت سر، برداشت می‌کنیم و سپس در محل موردنظر برای ابرو کاشت می‌کنیم. در چنین حالتی، گاهی استخراج واحدهای فولیکولی با استفاده از تیغ جراحی و به صورت نواری انجام می‌شود و حتی با خونریزی همراه است. واضح است که خونریزی و بخیه، همراه با درد خواهد بود. به همین دلیل، شما به بیحسی یا بیهوشی نیاز پیدا می‌کنید.

 البته در زمان کاشت ابرو، بیحسی قبل از کاشت مو و استخراج فولیکول‌ها انجام می‌شود. از این رو، شما هیچ درد خاصی را احساس نمی‌کنید. سوال مهمی که در این رابطه وجود دارد، عوارضی است که مراجع پس از کاشت ابرو با بیحسی، با آن‌ها مواجه می‌شود. افرادی که قصد کاشت ابرو دارند، معمولا این سوال را می‌پرسند که آیا کاشت ابرو با بیحسی عوارضی را ایجاد می‌کند؟ جواب این سوال، بلی است! در ادامه، برجسته‌ترین عوارض کاشت ابرو با بیحسی آورده شده است، تا در انتها خودتان قضاوت کنید!

 

حساسیت پوست و تورم

بهتر است از بدترین و پراسترس‌ترین عوارض بیحسی شروع کنیم که حساسیت پوست و تورم است. البته جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که تنها تعداد کمی از افراد به بیحسی حساسیت دارند یا ممکن است پس از تزریق داروی بیحسی با واکنش‌های آلرژیک و تورم روبه‌رو شوند. در چنین شرایطی، اگر فکر می‌کنید به داروی بیحسی حساسیت دارید، بهتر است این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. همچنین، معمولا پزشک متخصص برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، تست حساسیت را در بخش کوچکی از پوست شما انجام می‌دهد تا مطمئن شود به مواد بیحسی حساسیتی ندارید.

البته در صورت حساسیت به مواد بیحسی نیز جای نگرانی وجود ندارد و در اغلب موارد، این موضوع به راحتی توسط پزشک حل می‌شود. کاشت ابرو، ممکن است یک عمل بسیار ساده و آسان به نظر آید. به همین دلیل، برخی از افراد بدون تجربه و بدون در دست داشتن مدرکی، دست به این کار می‌زنند! توجه داشته باشید که برای کاشت ابرو باید به یک کلینیک زیبایی معتبر که تحت نظر پزشک است، مراجعه کنید.

 

احساس خارش

یکی از مشکلاتی که ممکن است در مورد بیحسی پیش آید، احساس خارش است. پس از اتمام مراحل کاشت مو ممکن است به مدت چند روز یا حتی چند هفته احساس خارش داشته باشید. تا زمانی که بیحسی به طور کامل رفع نشده است، خاراندن پوست ممکن است بدون توجه به میزان فشار وارده به محل کاشت مو باشد و باعث آسیب رساندن به پوست شود. توجه داشته باشید که خاراندن پوست ممکن است باعث ایجاد عفونت هم شود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

عفونت زخم‌ها

عفونت زخم‌ها که در اثر عوامل زیادی ممکن است ایجاد شود، گاهی خطرناک است. برای جلوگیری از این امر، بهتر است به یک پزشک متخصص برای کاشت ابرو مراجعه کنید. پس از کاشت ابرو با بیحسی نیز به هیچ وجه به ابروهایتان دست نزنید. این امکان وجود دارد که قبل از برطرف شدن بیحسی در پوستتان، فشار زیادی به پوستتان وارد کنید و پروسه کاشت ابرو را با مشکل روبه‌رو سازید.

 

بیهوشی در کاشت ابرو

ممکن است فکر کنید که برای کاشت ابرو نیاز به بیهوشی کامل دارید! اما بهتر است بدانید کاشت ابرو با یک بیحسی ساده هم قابل انجام است و مشکل چندانی برای شما ایجاد نمی‌کند. ممکن است برخی از افراد به دلیل ترس یا اضطراب، رغبت زیادی به بیهوشی کامل داشته باشند، ما باید بدانید که بیهوشی در کاشت ابرو توسط پزشکان متخصص توصیه نمی‌شود و اغلب پزشکان، بیحسی موضعی را در مورد کاشت ابرو به ما پیشنهاد می‌دهند. برای بررسی دلایل این موضوع، قبل از هر چیز، بهتر است بدانید روش‌های بیحسی و بیهوشی به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند که به صورت زیر است.

 

بیهوشی عمومی

در بیهوشی عمومی، بیمار به خواب عمیقی می‌رود و هوشیاری خود را نیز به طور کامل از دست می‌دهد. این روش برای کاشت ابرو، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. چرا که، کاربردی برای این امر نداشته و ضرورتی هم برای بیهوشی عمومی در کاشت ابرو وجود ندارد. با توجه به اثرات و عوارضی که این روش بیهوشی بر بدن می‌گذارد، معمولا توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد، از آن جلوگیری شود.

از جمله عوارض بیهوشی عمومی برای عمل‌های جراحی مختلف می‌توان به سرگیجه، خشکی دهان، حالت تهوع، درد عضلانی، خارش بدن، گیجی، احساس لرزش و ... اشاره کرد. مطمئنا، کاشت ابرو که یک عمل زیبایی سبک و اصطلاحا سرپایی است، نیازی به بیهوشی کامل و تحمل این حجم از عوارض بر بدن را ندارد!

 

بیهوشی منطقه‌ای

این نوع بیهوشی به سه نوع بیهوشی نخاعی، اپیدورال و بازویی تقسیم می‌شود. در این روش از بیهوشی، بیمار مانند بیهوشی عمومی، به خواب عمیق نرفته و هوشیار می‌ماند. اما ضرورتی برای استفاده از این روش نیز برای کاشت ابرو وجود ندارد و اکثر پزشکان و متخصصان این روش را نیز برای کاشت مو و ابرو رد می‌کنند.

 

بیحسی موضعی

بیحسی موضعی، متدوال‌ترین و بهترین روش برای جلوگیری از احساس درد در زمان کاشت ابرو است. این روش، با تزریق مقدار از مواد بیحسی به زیر پوست همراه است و مشکل قابل ملاحظه‌ای را برای اغلب مراجعان ایجاد نمی‌کند.

 

چرا بیهوشی برای کاشت ابرو رد می‌شود؟

  • بیهوشی همواره با چالش‌هایی رو به رو است. در زمان بیهوشی، شما به طور کامل هوشیاری خود را از دست می‌دهید که این موضوع در برخی موارد مشکل‌ساز می‌شود!
  • بیهوشی عمیق، ممکن است عوارض بسیار زیاد و جدی را برای شما به همراه داشته باشد. به همین دلیل، تنها در عمل‌های جراحی بزرگ و مشخصی از آن استفاده می‌شود.
  • همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، عوارض بیهوشی عبارتند از: سوزن سوزن شدن پوست، احساس خارش در ناحیه کاشت مو، حساسیت و ... که به دلیل چنین عوارضی، از بیهوشی در کاشت مو و ابرو دوری می‌شود.
  • در زمان کاشت ابرو، فولیکول‌های مو از زیر پوست شما برداشته می‌شوند. بهتر است بدانید که فولیول‌های پوست بسیار حساس‌اند و بالا رفتن استرس در زمان کاشت ابرو، ممکن است بر آن‌ها اثر نامطلوبی گذاشته و پروسه کاشت مو را با مشکل مواجه سازد. از این رو، معمولا پزشکان در زمان کاشت ابرو به شما استراحت می‌دهند که چنین امکانی در بیهوشی وجود ندارد.

 

سخن آخر

کاشت ابرو، امروزه به یکی از متدوال‌ترین عمل‌های زیبایی تبدیل شده است. افراد در سنین مختلف ممکن است با ریزش مو ابرو مواجه شوند و از آنجایی که ابرو تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد، بسیاری از افراد به کاشت ابرو رغبت پیدا می‌کنند. این عمل ممکن است به روش‌های متفاوتی انجام شود. بر اساس آنچه در این مطلب گفته شد و مطابق با توصیه پزشکان در سراسر جهان، کاشت ابرو نیازی به بیهوشی نداشته و با بیحسی موضعی و ساده، می‌توان به راحتی از ایجاد درد در مراجعان جلوگیری کرد.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر