کاشت ابرو با موی مصنوعی چیست؟

یکی از سوالاتی که برای بیشتر مراجعین پیش می آید این است که آیا کاشت ابرو با موی مصنوعی امکان پذیر است؟ کاشت ابروی مصنوعی یکی از روش هایی است که برخی از کلینیک ها انجام می دهند و ادعا به درمان قطعی کچلی ابرو می کنند. بسیاری از افراد دنبال روش هایی می گردند که با استفاده از آن بتوانند ظاهر ابروهایشان را زیباتر کنند. با ما همراه باشید تا با جدیدترین روش کاشت ابرو یعنی همان کاشت ابروی مصنوعی بیشتر آشنا شوید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

تفاوت کاشت ابروی طبیعی با کاشت ابروی مصنوعی

در کاشت ابروی مصنوعی همانطور که از اسمش پیداست، از تارهای مصنوعی مو استفاده می شود در حالی که کاشت ابروی طبیعی فولیکول های سازنده ی مو منتقل می شود. موهای کاشته شده در روش مصنوعی رشد نخواهد داشت و زنده نمی باشد. در حالی که در کاشت ابروی طبیعی موهای کاشته شده رشد می کنند، حالت می گیرند، رنگ می شوند و مانند موهای ابروی طبیعی خودتان خواهد بود.

 

نانو الیاف زیستی یا بایو فایبر چیست؟

در دهه های 70 میلادی پلی آمید مصنوعی باعث به وجود آمدن کاشت ابروی مصنوعی شد ولی به دلیل ایجاد عوارض آلرژیک و حساسیت، زیاد مورد توجه قرار نگرفت اما با پیشرفت تکنولوژی نانو در دهه های اخیر تولید موهای مصنوعی برای کاشت دوباره شکل گرفت.

کاشت ابروی مصنوعی تحت عنوان روش کاشت HRT معروف شد و با توجه به وجه اشتراک زیاد کاشت مو و کاشت ابرو استفاده از روش HRT در کاشت ابروی طبیعی نیز مورد توجه قرار گرفت.

 

روش کاشت ابرو مصنوعی چگونه است؟

در روش کاشت ابروی مصنوعی، موها در حالت، رنگ و سایز مختلف تولید می شوند که مطابق با موهای باقی مانده ابرو مشابه ترین موی ممکن با موهای موجود را انتخاب می کنند. با توجه به حساسیت های شدید این روش بهتر است در یک جلسه انجام نشود، ابتدا به صورت آزمایشی حجم مناسبی از موهای مصنوعی در نقاطی از ابرو کاشته شود و پس از گذشت چند هفته واکنش های حساسیتی پوست نسبت به این موها سنجیده شود و بعد اقدام به کاشت ابرو در حجم وسیع و کامل گردد.

در این روش ناحیه مورد نظر با بیحسی موضعی سر شده و سپس موهای سنتتیک از روی پوست با یک وسیله سوزن مانند داخل پوست وارد شده و در عمق مناسب گره یا قلاب انتهای موها زیر پوست باز شده و مانع از خروج راحت موها از زیر پوست می گردد. پس از کاشت ابرو نیز تا مدتی از محلول ها و پمادهای مخصوص بعد از کاشت موی مصنوعی باید استفاده گردد زیرا احتمال ایجاد عفونت با این روش بسیار بیشتر از روش کاشت ابروی طبیعی می باشد. همچنین در چند ماه اول باید حواستان به چربی پوست در محل کاشته شده باشد و همیشه پوست تمیز نگهداری شود چراکه موی مصنوعی همیشه مانند یک جسم خارجی در پوست قرار گرفته و هرگز با محیط اطراف یکی نمی شود لذا مانند یک براده چوب در پوست که همیشه راه ورود میکروب از سطح پوست به لایه های عمیق پوست را باز نگه می دارد باید با موهای مصنوعی نیز به همین روش برخورد نمود و همیشه اطراف موهای مصنوعی را تمیز و پاکیزه و عاری از هرگونه میکروب نگهداری نمود.

همچنین با رشد لایه های زیرین پوست و بالاتر آمدن لایه های قبلی نهایتا قلاب یا پره موهای مصنوعی نیز سطحی شده و نهایتا از پوست خارج و موها دچار ریزش می شوند زیرا هرگز موهای مصنوعی مانند کاشت ابروی طبیعی روش دائمی و مادام العمر محسوب نشده و نباید به عنوان یک راه حل همیشگی برای ریزش ابروها دانست بلکه در بازه های زمانی مشخص باید برای ترمیم موهای مصنوعی که دچار ریزش شده و نتیجه را کم پشت تر از قبل نشان می دهند اقدام نمود.

 

مزایا و معایب کاشت ابرو به روش موی مصنوعی

 

مزایا:

این روش برای کسانی که هیچ بانک مویی برای کاشت ابرو ندارند بهترین گزینه است. در واقع تنها روش ممکن برای داشتن ابروهایی به غیر از ابروهای تاتو یا هاشور شده است، افرادی مانند بیماران سرطانی و یا شیمی درمانی یا بیماری ریزش موی سکه ای گسترده یا آلوپسی آره آتا توتالیس که هیچ بانک مویی باقی نمانده است می توانند از این روش استفاده کنند.

همچنین افرادی که تمامی موهای سرشان سفید شده و هیچ موی تیره ای برای استفاده در کاشت ابرو برایشان باقی نمانده است. همانطور که می دانید افراد فاقد موهای تیره در بانک مو امکان انجام کاشت ابروی طبیعی را ندارند. عدم استفاده از بانک مو نیز از دیگر مزایای این روش است.

 

معایب:

یکی از بزرگترین عیب کاشت ابروی مصنوعی عدم ماندگاری آن به مدت طولانی و نیاز به ترمیم مکرر آن می باشد.

هزینه بالای خرید نانو الیاف زیستی به دلیل فناوری پیشرفته آن باعث این می شود که قیمت تمام شده کاشت ابروی مصنوعی بسیار بالاتر از کاشت ابروی طبیعی باشد ضمن این که به صورت مکرر نیاز به ترمیم و صرف هزینه دارد.

احتمال ایجاد واکنش حساسیتی و نیز عفونت در ناحیه کاشت ابروی مصنوعی تا هر زمان که موهای مصنوعی در پوست وجود دارند از دیگر معایب کاشت ابرو بایو فایبر می‌باشد.

عدم امکان اصلاح، برداشتن یا حتی رنگ کردن ابروها از عمده مسائل و مشکلات مربوط به موارد زیبایی چهره است که بعضا برای بانوان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

در آخر حالت پذیری موهای طبیعی در ابرو بیشتر از موهای مصنوعی می‌باشد چراکه ایجاد خواب مناسب روی پوست در موهای مصنوعی بسیار دشوار می‌باشد.

در پایان باید گفت: با توجه به موارد فوق به نظر می‌رسد نه تنها کاشت ابروی مصنوعی از نظر هزینه به صرفه نباشد با توجه به این که کاشت ابروی طبیعی نیاز به بانک موی چندانی ندارد و بعد از کاشت امکان رنگ کردن، برداشتن و آرایش ابروهای طبیعی وجود دارد، کاشت ابروی طبیعی گزینه بسیار مناسب‌تری نسبت به کاشت ابروی مصنوعی باشد مگر در افرادی که به دلیل بیماری یا سوختگی‌های شدید بانک موی خود را به‌صورت کامل از دست داده‌اند.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر