کاشت ابرو بدون جراحی

داشتن ابروهای پر و خوش حالت، یکی از ملاک های زیبایی محسوب می شود. اما اکثر افراد به دلیل بالا رفتن سن و یا ژنتیک ممکن است ابروهای خود را از دست دهند و یا دچار ریزش ابرو شوند که این موضوع می تواند اعتماد به نفس افراد را بگیرد. از آنجایی که برخی افراد از جراحی می ترسند و نمی خواهند کاشت ابرو انجام دهند، ترجیح به استفاده از لوازم آرایشی و یا میکروبلیدینگ می کنند. خود این روش ها هم باعث ریزش ابرو خواهند شد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در کوتاه ترین زمان انجام خواهد شد. این روش هیچگونه بخیه و جراحی ندارد. با ما همراه باشید تا با کاشت ابرو بدون جراحی آشنا شوید. 

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

علت ریزش ابرو

ابروها علاوه بر زیبایی در چهره احساسات را هم نشان می دهند. این احساسات شامل ناراحتی، خوشحالی، عصبانیت و هیجان زدگی می باشد که نقش مهمی در ارتباط گرفتن با دیگران را دارد. به همین دلیل با خالی شدن ابروها روابط اجتماعی تان هم مشکل ساز خواهد شد.

عوامل مختلفی در خالی شدن ابروها تاثیر گذار است:

بالا رفتن سن

معمولا با افزایش سن روند تولید مو در برخی فولیکول ها متوقف می شود، ساقه مو نازک شده و یا فولیکول ها استحکام قبل را ندارند، به همین دلیل ممکن است با خالی شدن و یا ریزش ابروها رو به رو شوید.

بیماری های پوستی

این بیماری ها شامل درماتیت و یا پسوریازیس می باشد که روی پوست به صورت زخم خودشان را نشان می دهند. این موضوع می تواند باعث ریزش ابرو شود.

ریزش ابروی عصبی

استرس و اضطراب باعث ریزش ابروها می شود.

ابتلا به برخی بیماری ها

بعضی بیماری ها مانند آلوپسی آره آتا و یا لویوس اریتماتور، باعث ریزش ابروها می شود.

مصرف دارو

بعضی از داروهای افسردگی، داروهای تشنج و یا داروهای ضد التهابی می توانند باعث ریزش ابروها شوند.

مشکلات هورمونی

پرکاری و یا کم کاری تیروئید می تواند بر روند رشد و ریزش ابروها تاثیر بگذارند.

 

آیا کاشت ابرو بدون جراحی امکان پذیر است؟

کاشت ابرو به روش SFUE+ به صورت سرپایی، بدون نیاز به بیهوشی و با بی حسی موضعی انجام می شود. این روش نیاز به برش پوستی در پشت سر برای برداشت فولیکول ها ندارد. به همین دلیل هیچگونه جای زخم، اسکار و بخیه باقی نمی ماند و دوره نقاهت آن کمتر از باقی روش ها است.

کاشت ابرو به روش سوپر FUE، به این صورت است که دو تا سه روز قبل از کاشت ابرو، اسکن و آنالیز توسط دستگاه پلاس انجام می شود تا بهترین منطقه برای برداشت فولیکول انتخاب شود و از آنجایی که فولیکول ها و گرافت ها باید از موهای نازک برداشته شوند، سفید یا فر نباشند، منطقه با این مشخصات توسط دستگاه شناسایی خواهد شد.

بهترین فولیکول ها به صورت تکی و بدون ایجاد برش و با استفاده از پانچ مخصوص دستگاه پلاس از ناحیه بانک مو برداشته می شوند، بدون آنکه کوچک ترین آسیبی به ریشه مو وارد شود و دیگر نیاز به برداشت بخش وسیعی از پوست نخواهد بود.

در مرحله بعد، فولیکول ها از ناحیه اهدایی برداشته می شوند و با استفاده از سوزن های فوق العاده ظریف که مختص دستگاه پلاس هستند، در ناحیه گیرنده پیوند زده می شوند. اسکن دستگاه پلاس، بهترین ناحیه برای کاشت گرافت ها را مشخص می کند تا بعد از کاشت، خونرسانی بهتری به آنها انجام شود و موها رشد بهتر و بیشتری داشته باشند.

 

کاشت ابرو بدون جراحی چگونه انجام می شود؟

این روش به دو عامل عمده در تعیین تعداد جلسات کاشت مو و ابرو دخیل هستند:

  • تعداد گرافت های مورد نیاز
  • نوع تکنیک به کار رفته در کاشت ابرو

در هر یک از جلسات کاشت ابرو با کمک تکنیک FUE چند ده تا چند صد فولیکول مو بسته به نیاز هر فرد استخراج و به ناحیه ابروها منتقل می شود. ممکن است شما تنها برای پوشاندن جای یک اسکار ظریف احتیاج به عمل کاشت ابرو داشته باشید و یا به علت ابتلا به یک بیماری خاص ابروان خود را به کلی از دست داده و نیاز داشته باشید که هر دو ابروی خود را تماماً از نو بکارید. در هر یک از این موارد تعداد فولیکول‌های مورد نیازتان برای کاشت ابرو متفاوت خواهد بود.

در صورتی که روش غیرتهاجمی FUE را برای کاشت ابروی خود انتخاب کردید، تنها نیاز به یک الی نهایتا دو جلسه کاشت ابرو برای دستیانی به بهترین نتایج ممکن خواهید داشت. آن هم در مواردی است که حجم و تراکم ابروی مورد نظرتان زیاد بوده و یا احتیاج به بازسازی کامل ابروهای خود داشته باشید. اغلب اوقات در عرض تنها یک جلسه می توانید نتایج دلخواه خود از کاشت ابرو را به طور تمام و کمال به دست آورید. البته به خاطر داشته باشید که در مواردی ممکن است به علت عملکرد نامناسب فولیکول های کاشته شده یا به اصلاح نگرفتن بعضی از گرافت ها احتیاج داشته باشید که چند ماه بعد از جلسه اول، جهت ترمیم ابروهای کاشته شده خود مجددا به مطب پزشک مراجعه کنید. در غیر این صورت تکنیک کاشت ابرو به روش FUE تنها در عرض چند ساعت به شما ابروهایی پر و طبیعی را می بخشد که تا اخر عمر همراه شما باقی خواهند ماند.

 

کاشت ابرو به روش غیرجراحی

به طور کلی به چهار دسته تقسیم می شود که شامل:

  1. مشاوره و برنامه ریزی درمانی
  2. استخراج فولیکول ها
  3. قرار دادن فولیکول ها در محل مورد نظر با استفاده از ابزار مخصوص ایمپلنت
  4. پانسمان بعد از جراحی

 

مزایای کاشت ابرو به روش پلاس

  • در روش SFUE+ نیازی به ایجاد برش در پشت برای برداشت فولیکول ها نمی باشد و تعداد فولیکول ها مورد نظر با استفاده از پانچ دستگاه پلاس برداشته می شود و آسیبی به ریشه مو وارد نخواهد شد.
  • بهترین فولیکول ها در ناحیه اهدایی انتخاب می شوند تا موی ابرو بعد از کاشت خواب مناسبی داشته باشد و غیرطبیعی به نظر نرسد.
  • اسکن و آنالیز قبل از کاشت باعث می شود تا ناحیه ای که موی سفید کمتری دارد، انتخاب کنند. این در حالی است افرادی که بیش از 50 درصد موهایشان سفید است، انجام نمی شود و یا نیاز به ایجاد برش بزرگ تری خواهد بود. در کاشت ابروی غیر جراحی، نیازی به برداشت تعداد زیادی فولیکول نیست و منطقه ای انتخاب می شود که بیشترین میزان موی مشکی را دارد.
  • میزان چربی و رطوبت پوست در نتیجه کاشت ابرو تاثیر مستقیم دارد، توسط اسکن دستگاه پلاس بررسی می شود. بررسی این دو مورد برای درمان های دارویی یا روش هایی که برای تقویت یا تسرع رشد موهای ابرو بعد از کاشت تجویز می شوند از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.
  • ضخامت پوست و عمق فولیکول ها در ناحیه برداشت و کاشت اسکن و آنالیز می شود. بررسی ای مورد برای آن دسته از خانم هایی که تاتو با هاشور دارند، کمک می کند تا عمق شکاف بسیار دقیق روی ابرو با کمترین میزان آسیب زده شود.

نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر