کاشت ابرو به روش fut

ابروها نقش اساسی در زیبایی افراد داشته و زمانی که فرم ایده آل داشته باشند می توانند ویژگی های طبیعی ظاهر شما را برجسته کرده و چشمانتان را زیباتر نشان دهند. از دست دادن ابرو برای خانم ها بسیار نگران کننده می باشد به همین دلیل بیشتر کسانی که دچار کم پشتی ابرو می شوند، به کاشت ابرو روی می آورند. کاشت ابرو کاملا شبیه به کاشت مو بوده و بیشتر کسانی که ابروهایشان را از دست داده اند و یا به هر دلیلی ابروهای کم پشت و نازکی دارند، این جراحی را انجام می دهند. حال کاشت ابرو روش های مختلفی دارد، ما در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از این روش ها آشنا کنیم با ما همراه باشید.

کاشت ابرو به روش FUT


کاشت ابرو به روش FUT یکی از روش های سنتی است که برای پر کردن جاهای خالی ابرو از آن استفاده می شود. در این روش پزشک نوار نازکی را از بانک مو برمی دارند و فولیکول های آن را زیر میکروسکوپ جدا می کنند. از این فولیکول ها برای پیوند مو به ابرو استفاده می کنند. 
این روش با روش های دیگر متفاوت بوده و سرعت برداشت آن از سایر روش ها بالاتر است. اما باعث ایجاد زخم های خطی در ناحیه اهداکننده می شود که به مرور زمان ترمیم میابد.
همانطور که در بالا گفته شد کاشت ابرو به روش FUT یک روش پایه برای کاشت ابروی طبیعی می باشد. به طور معمول برای هر ابرو 400 تار مو و یا بیشتر لازم است. در این روش از موهای پشت سر و بین دو گوش استفاده می کنند. موهای ابرو علاوه بر ظریف بودن دارای فولیکول های تک واحدی نیز می باشد. موهای پشت گوش و پایین گردن شباهت بیشتری به موی ابرو دارد. در نتیجه پزشک تار مو را از این قسمت برداشته و در محل ابرو می کارد.  

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید


مزایا و معایب کاشت ابرو به روش FUT


مزایا:

  • موهای ابرو را بازسازی و بازیابی می کند.
  • باعث زیبایی چشم ها می شود.
  • حالت چهره را بهبود می بخشد.
  • جزو روش های ایمنی است که در کاشت ابرو از آن استفاده می شود. 

کاشت ابرو به روش fut جزو ایمن ترین و قدیمی ترین ها در کاشت ابرو است. در این روش بیشتر به دلیل امکان انتقال بیشتر گرافت های مو به ابرو نسبت به سایر روش ها است. بنابراین این روش می تواند ابروهایی متراکم و پرپشت برایتان به ارمغان آورد. در روش fut به دلیل برداشتن مو به صورت نواری باعث سالم ماندن فولیکول های میانی می شود و آسیب را به حداقل ممکن می رساند. همچنین هنگام کاشت شکاف های ریزی در ناحیه ابرو ایجاد می شود تا کاشت فولیکول ها باعث آسیب به بافت های اطراف نشود. برداشت نواری مو در این روش سریع تر بوده و زمان عمل را کوتاه تر می کند.

معایب:


این روش هم مانند روش های دیگر معایبی دارد که عبارتند از:

  • نیاز به جراحی و بخیه
  • ایجاد اسکار خطی در ناحیه اهداکننده
  • ماندن جای زخم در سر

همانطور که گفته شد در این روش برداشت مو به صورت نواری انجام می شود و پس از آن تحت میکروسکوپ های استریوسکوپی، بانک مو بدون آسیب به بانک مو برداشته می شود. روش fut روشی مقرون به صرفه است که گرافت های بیشتری برای ابروی پهن مورد استفاده قرار می گیرد. نواری که از پشت سر برمی دارمد، باعث ایجاد شدن اسکار خطی روی سر می شود. این زخم می تواند برای برخی افراد ناخوشایند باشد ولی باید بدانید که اسکار در زیر پوشش موهای دیگر مخفی می شود. اما با بالا رفتن موها و یا کوتاه کردن بیش از حد آن ممکن است جای زخم دیده شود. 

مراقبت های بعد از کاشت ابرو به روش fut 

  • موهای پیوند زده شده ممکن است پوسته های ریزی ایجاد کنند، اما با گذشت زمان به تدریج از بین می رود. 
  • در اطراف هر موی کاشته شده پوسته های کوچکی ایجاد می شود که هنگام دوش گرفتن باید به آرامی شسته شوند.
  • پس از بهبود پوسته ها به لکه های صورتی تبدیل می شوند که معمولا پس از گذشت چند هفته کمرنگ خواهند شد و آن ناحیه بدون هیچ زخمی، طبیعی جلوه می دهد.
  • معمولا بیماران بعد از گذشت یک روز به فعالیت های روزانه خود بازمی گردند ولی باید برای به حداقل رساندن تورم در روزهای اول از ورزش های شدید خودداری کنید.
  • تورم و کبودی تا چند روز اول ادامه دارد، حتما از آنتی بیوتیک ها و مسکن هایی که تجویز شده مصرف کنید.
  • پس از ریخته شدن همه پوسته ها بیمار می تواند آرایش کند. پس از برداشتن پانسمان پزشک یک لوسیون و یا پاک کننده مناسب برای شستن ابروهایتان تجویز می کند.
  • در هفته های اول کاشت به هیچ عنوان خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید و از انجام فعالیت هایی که باعث تعریق صورت و ابرو می شود خودداری کنید.
  • حتما به تجویزهای پزشک گوش کرده و عمل کنید.

 

مراحل کاشت ابرو به روش fut قبل از عمل

  • برداشت مو از بانک مو
  • آماده سازی گرافت ها
  • طراحی و کاشت ابرو

 

مراحل کاشت ابرو به روش fut بعد از عمل

ممکن است پس از عمل تحت تاثیر بی هوشی باشید. به همین دلیل از رانندگی و یا فعالیت های مهم اجتناب کنید. گاز یا باند را با احتیاط بردارید تا پیوندهای کاشته شده همراه با آن جدا نشوند. ابروهای کاشته شده بعد از دو هفته شروع به ریزش می کنند اما حدود سه تا چهار ماه زمان می برد تا دوباره رشد کنند و تا پایان عمر به رشد خود ادامه دهند.

 

مقایسه کاشت ابرو به روش fut با سایر روش ها

فرق بین کاشت ابرو به روش fut با سایر روش ها تنها در نحوه برداشت مو است. در این روش برداشت مو به صورت نواری و با چراحی انجام می شود. همچنین ابزارهای مورد استفاده در این روش هم با سایر روش ها متفاوت است. 
این روش به بی هوشی، جراحی و بخیه نیاز است. طبیعی است که عوارض آن نسبت به روش fit که با بی حسی و بدون جراحی انجام می شود، بیشتر باشد.به دلیل اسکار های خطی پس از جراحی، دوره نقاهت در روش fut بیشتر خواهد بود. 


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر