کاشت ابرو به روش پانچ

همانطور که می دانید کاشت ابرو روش های مختلفی دارد. در مقاله های قبلی با انواع روش ها آشنا شده اید. یکی از این روش ها روش پانچی یا همان fit می باشد که به صورت دونه ای انجام می شود. کاشت ابرو روشی است که مناطق کم تراکم را ترمیم و ابروهایتان را زیبا می کند.

در روش پانچی برداشت مو به صورت فولیکولار انجام می گیرد و باعث می شود تا زخم های بزرگ روی سر ایجاد نشود. با ما همراه باشید تا بیشتر با این روش آشنا شوید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

 

کاشت ابرو به روش fit

با اینکه ابرو عضو کوچکی از صورت را تشکیل می دهد ولی با این حال نقش مهمی در زیبایی افراد دارد.

همانطور که در بالا گفته شد، روش پانچی به روشی گفته می شود که در آن برداشت مو به صورت فولیکولار انجام می شود. در شروع کار، پوست ابرو استریل و سپس بی حس می شوند.

بهترین بانک مو برای پیوند ابرو از پشت سر است و در جلسه مشاوره، پزشک حتما قدرت بانک مو را بررسی می کند. برداشت مو از این قسمت با استفاده از پانچ های بسیار کوچک و ریز صورت می گیرد. کسی که اینکار را برایتان انجام می دهد حتما باید از مهارت بالایی برخوردار باشد تا حین کار به پوست آسیب نرساند.

پزشک باید قبل از هر چیزی مدل ابرو را تعیین کند سپس در ابروها شکاف هایی برای پیوند فولیکول ها ایجاد خواهد کرد. در صورت تایید مدل نهایی، شکاف ها بر اساس مدل مورد نظر در ابرو اجرا خواهند شد. فولیکول ها در داخل ابرو پیوند می شوند. ظرافت پزشک در این مرحله بسیار مهم است زیرا اینکه فولیکول ها در چه عمقی از پوست قرار گرفته و با چه زاویه ای پیوند زده شوند، نتیجه نهایی مدل ابرو را تعیین خواهد کرد.

 

کاشت ابرو به روش fit چقدر زمان می برد؟

مدت زمان این روش به تعداد پیوند فولیکول ها بستگی دارد که به طور متوسط 4 الی 6 ساعت زمان می برد. در روش پانچی فولیکول ها را به صورت تکی استخراج می کنند مدت زمان بیشتری نسبت به روش fut که در آن نواری از فولیکول های مو به همراه پوست برداشته می شود مورد نیاز خواهد بود.

 

معاینات قبل از کاشت ابرو به روش اف آی تی

معمولا هر نوع جراحی مخصوصا کاشت ابرو به منظور آگاهی یافتن از امکان وجود برخی بیماری ها و مشکلات زمینه ای یکسری آزمایشات برای متقاضی تجویز می شود تا شرایط کاشت را متناسب با وضعیت بیمار آماده سازد. این آزمایش ها شامل موارد زیر است:

Cbc برای شمارش سلول های خونی است تا بتوان کم خونی و یا احتمال وجود عفونت در خون بیمار را تشخیص داد. Pt و ptt به منظور تشخیص زمان لخته بسته خون انجام می گیرد، fbs برای تشخیص دیابت، آزمایش های hbs، hiv و hcv برای تشخیص برخی بیماری های عفونی چون ایدز، هپاتیت b و هپاتیت c، آزمایش ادرار برای بررسی گلوکز و تشخیص بیماری های کبدی کلیوی و در سال های اخیر نیز آزمایش سطح ایموگلوبولین های خون به منظور تشخیص احتمال ابتلای فرد به ویروس کرونا به سایر آزمایشات اضافه شده است.

آزمایشات به طور کلی شامل:

  • آزمایش شمارش گلبول های قرمز cbc، برای تشخیص کم خونی و یا احتمال وجود عفونت در خون
  • آزمایش های مربوط به بیماری های ویروسی و عفونی مانند hiv، hbs و hcv همچنین بیماری های ویروسی مانند هپاتیت b و هپاتیت c
  • آزمایش های مربوط به انعقاد خون pt و ptt
  • آزمایش های fbs و تست ادرار
  • تست کرونا 
  • بررسی سطح چربی خون (ldl،hdl ، vldl)

 

مقایسه ی کاشت ابرو به روش fit با sut

یکی از تکنیک های جدید و به روز علاوه بر fit، sut می باشد. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و ساخت تجهیزات پزشکی کاشت ابرو رواج بیشتری پیدا کرده است. تقریبا این رو تکنیک مشابه یکدیگر هستند. در هر دو روش فولیکول های مو به صورت جداگانه و تکی در ناحیه ابرو کاشته می شوند. هیچکدام از این روش ها نیازی به جراحی و یا برش پوست سر ندارد.

تنها تفاوت این دو روش در استفاده از ابزار ها است. کاشت ابرو به روش sut با استفاده از ابزارهای خودکار و بسیار ظریف انجام می شود، ولی در روش کاشت ابرو به روش fit پزشک از ابزارهای دستی برای برداشت و کاشت فولیکول استفاده می کند.

 

معایب کاشت ابرو به روش fit

هر کدام از روش های کاشت ابرو همانطور که مزایایی دارند، دارای معایبی نیز هستند که شامل:

  • پس از استخراج فولیکول ها، باید آنها را در ظرف مناسب و حاوی محلول نگهداری کرد تا از دست نروند. زیرا در همین زمان ممکن است بسیاری از فولیکول ها از بین بروند.
  • اگر متخصص به خوبی نتواند زاویه و عمق کاشت ابرو را تنظیم کند، ابروها پس از رشد حالت عروسکی دارند.
  • برای دست یافتن به نتیجه ی مطلوب باید زمان مورد نیاز لحاظ شود.

آیا کاشت ابرو به روش fit دائمی می باشد؟

اگر در انتخاب پزشک دقت داشته باشید و در یک کلینیک معتبر کاشت ابرو را انجام دهید، می توانید زیبایی مادام العمر داشته باشید. البته مراقبت های بعد از کاشت هم تاثیر بسزایی دارد. با رعایت کردن توصیه های پزشک و انجام مراقبت های لازم پس از جراحی، ماندگاری کاشت ابرو به روش اف ای تی نیز بالا خواهد بود و تا پایان عمر نتایج رضایت بخشی خواهد داشت.

برخی مشکلات نیز وجود دارند که ماندگاری کاشت را کاهش می دهند و این بستگی به شرایط فیزیولوژیکی بدن هر فرد دارد. یکی از دلایل دائمی نبودن کاشت ابرو به روش fit عدم پذیرش پیوند از سوی سیستم ایمنی بدن فرد است که ممکن است باعث ریزش دائمی موها شود. 


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر