کاشت ابرو در دوران بارداری

همانطور که می دانید بارداری برای خانم ها محدودیت های زیادی به همراه دارد. از آنجایی که کاشت ابرو در کشور ما طرفداران زیادی دارد برای بسیاری از بانوان باردار سوال پیش می آید که آیا در دوران بارداری می توان کاشت ابرو انجام داد یا خیر؟ ما در این مقاله سعی داریم سوالات شما در این باره را پاسخ دهیم. 

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

کاشت ابرو در دوران بارداری

کاشت ابرو یکی از عمل هایی است که بیشتر خانم ها دست به این کار می زنند. بارداری خودش دارای دوران نقاهتی است که برای زنان می تواند بسیار سخت باشد. همچنین انجام عمل کاشت ابرو در بارداری دارای عوارضی است. از این رو تا مدتی پس از عمل فرد باید دارو مصرف کند. با توجه به اینکه بیشتر داروها عوارض دارند، داروهای پس از کاشت ابرو نیز دارای عوارضی خواهند بود.

همانطور که گفته شد دوران بارداری جزو حساس ترین ها است و فرد باید به تغذیه و جنین خود اهمیت زیادی دهد. زیرا هر دارویی که فرد مصرف می کند از طریق خون و بند  ناف به بدن جنین منتقل می شود. بنابراین ناخواسته عوارضی ناشی از داروها به جنین انتقال می یابد. کاشت ابرو در دوران بارداری می تواند علاوه بر فرد، جنین را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر عواملی که باعث ریزش مو در دوران بارداری و شیردهی می شود به دلیل تغییرات جسمی، هورمونی و روحی می باشد. بنابراین بانوان به سرعت برای بهبود ظاهر خود گزینه کاشت ابرو را در نظر می گیرند، بدون اینکه از مزایا و معایب ان به درستی آگاهی داشته باشند، در ادامه به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت.

 

 

مزایا و معایب کاشت ابرو

کاشت ابرو مانند هر عمل دیگری دارای معایب و مزایایی می باشد. عوارض این عمل زیاد نبوده و پس از مدتی عوارض جانبی آن کاهش می یابد.

اگر نکات بهداشتی از طرف فرد رعایت شود، ماندگاری ابروهای کاشته شده افزایش می یابد. یکی دیگر از عوارض آن می تواند التهاب اطراف چشم باشد که ممکن است مدتی طول بکشد تا اثر آن از بین رود. علاوه بر این ناحیه اطراف کاشت ممکن است تا چند روز دارای خارش و سوزش باشد که پس از طی چند روز معمولا این خارش از بین می رود.

کاشت ابرو زیبایی را افزایش می دهد و بسیار بهتر از تاتو می باشد. با همه ی این موارد بهتر است از کاشت ابرو در این دوران صرف نظر کنید و آن را پس از دوران بارداری و شیردهی انجام دهید. تا عوارض احتمالی آن به جنین و کودک سرایت نکند.

یکی از مهمترین دوران پس از زایمان، دوران شیردهی است. زیرا تغذیه نوزاد از شیر مادر می باشد و هرچیزی که مادر تغذیه می کند در شیر او ترشح شده و وارد بدن نوزاد می شود. بنابراین بهتر است جهت جلوگیری از عوارض احتمالی از کاشت ابرو در بارداری و شیردهی خودداری نمایید و آن را به بعد از این دوران موکول کنید.

ریزش مو

دلایل زیادی در ریزش مو تاثیر می گذارند که به عوامل عمومی و خصوصی دسته بندی می شوند. از جمله این موارد می تواند شامل ژنتیک، استرس، شرایط پوستی، عفونت، تغییرات هورمونی، بیش فعالی سیستم ایمنی بدن، کمبود مواد غذایی در بدن، آسیب های جسمی از جمله مواردی است که باعث کاهش حجم مو می شود.

اما برخی از آسیب ها مختص خانم ها است و مربوط به دوران بارداری می باشد که از شایع ترین عوامل ریزش مو در خانم ها به حساب می آید. همچنین استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی و بهداشتی از عوامل دیگر ریزش مو می باشد.

 

اقدامات لازم پس از کاشت مو در بارداری

در صورتی که به کاشت مو در دوران بارداری اقدام کردید بهتر است نکاتی را رعایت کنید تا نتیجه ی خوبی بگیرید.

  • ممانعت از مرطوب شدن مو طبق دستورات پزشک
  • فشار وارد نکردن به ابرو
  • استفاده از کمپرس یخ

 

مراقبت های پس از کاشت ابرو در دوران بارداری

  • از شست و شوی صورت تا دو روز خودداری کنید.
  • توجه به رژیم غذایی
  • محل کاشت را تمیز نگه دارید و از رنگ و اصلاح کردن ابرو خودداری کنید.
  • قرار گرفتن در محل های آفتابی تا زمان ترمیم شدن ممنوع می باشد.
  • از مصرف دخانیات و الکل تا دو هفته خودداری کنید.
  • تا دو هفته صورتتان را با آب ولرم شست و شو دهید.
  • دو هفته زمان می برد تا التهاب ورم و کبودی ناشی از عمل برطرف شود پس تا آن زمان به ابروی خود فشار وارد نکنید.
  • به هیچ وجه روی صورت نخوابید.

 

توصیه های لازم درباره کاشت ابرو در دوران شیردهی

یک هفته بعد از عمل مراجعه کننده باید از برخی آنتی بیوتیک ها استفاده کند که احتمال دارد وجود آن در شیر مادر باعث به وجود آمدن عوارض جانبی ناچیزی در نوزاد مانند خواب آلودگی شود، بنابراین لازم است با یک پزشک باتجربه مشورت کنید. پیش از عمل شیر خود را بدوشید و داخل یخچال نگهداری کنید تا در صورت شیرتان به مواد شیمیایی داروها، از ورود آنها به بدن نوزاد جلوگیری کنید.

در دوران شیردهی این پرسش به وجود می آید که آیا کاشت ابرو مضر است یا خیر؟

در این دوران مانند بارداری باید رژیم غذایی داشته باشید و شیر مادر باید خالص باشد. همانطور که در بالا گفته شد اثرات مواد بکار رفته در کاشت ابرو موقتی است و هیچ ممانعتی ندارد. با این حال اگر احساس می کنید استرس و فشارهای وارد بر شما احتمالا باعث خشک شدن شیرتان خواهد شد، بهتر است از انجام این عمل خودداری کنید. مادرانی که به نوزاد خود شیر می دهند عمل کاشت ابرو را پس از شش ماهگی فرزندشان انجام دهند که سیستم گوارشی او تا حدودی تکمیل شده و حساسیت گوارش اش به حداقل می رسد.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر