کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو یکی از پرطرفدار ترین جراحی ها میان افراد است که باعث پرپشت شدن دائمی ابروها می شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی کاشت ابرو بسیار راحت شده و افراد بدون درد و خونریزی می توانند این عمل را انجام دهند.

یکی از موضوعات مهم در زیبایی، ابروهایشان است. داشتن ابروهای پرپشت و پهن زیبایی شما را دو چندان می کند. همچنین دیگر مانند قدیم ابروهای نازک و ظریف مد نیست. در حال حاضر ابروهای پهن و کشیده بسیار ترند شده و خانم ها با لوازش آرایش، هاشور،تاتو و... ابروهای خود را مدل می دهند. به این نکته باید دقت کنید که این روش ها موقتی است و پس از مدتی نیاز به ترمیم دارند در صورتی که کاشت ابرو روشی دائمی بوده و سالیان سال در صورت شما باقی می ماند.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

 

در این مقاله سعی داریم شما را با صفر تا صد کاشت ابرو آشنا کنیم.

 

کاشت ابرو طبیعی چیست؟

یکی از روش هایی که به ضخیم و پرپشت شدن ابروها کمک می کند، کاشت ابرو است. کاشت ابرو یک روش غیرتهاحمی است که زیبایی چهره شما را دو چندان می کند.

روند کاشت ابرو همانند کاشت مو است با این تفاوت که کاشت ابرو از ظرافت بیشتری برخوردار است در حالی که کاشت مو اینگونه نیست.

کاشت ابرو به علت داشتن حساسیت بالا نیازمند کلینیک خوب و تخصصی است. به همین دلیل در انتخاب کلینیک باید دقت بالایی داشته باشید.

کاشت ابرو یا همان پیوند ابرو به فرآیندی گفته می شود که ابتدا از موهای پشت سر (کناره های گوش) برداشت می کنند و در امتداد ابروها می کارند. در واقع اصول و قواعد کاشت ابرو همانند کاشت مو است یعنی پس از چند روز موها شروع به ریزش می کنند و پس از گذشت چند ماه موهای کاشته شده مجدداً جوانه می زنند. 9ماه زمان می برد تا موها کامل دربیایند و به نتیجه ی دلخواه خود برسید.

در پیوند ابرو گرافت های مو را از پشت سر جدا کرده و به ناحیه ابرو منتقل می کنند. انتقال فولیکول ها به ابرو باعث می شود که تارهای کاشته شده تا پایان عمر رشد کنند و پس از گذشت چند سال هم ابروهایی پرپشت و پهن داشته باشند.

 

ویژگی کاشت ابرو طبیعی

یکی از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های کاشت ابرو جهت رشد و زاویه ی خواب تارهای مو است. به طور کلی ابرو از سه بخش سر، تنه و دم تشکیل شده که هر یک از این سه بخش زاویه رشد متفاوتی دارد. یک کاشت کار حرفه ای به این موضوع باید دقت داشته باشد که فولیکول های مو را در چه زاویه ای و در چه ناحیه ای کاشت کند.

در کاشت ابرو باید تارهایی که شبیه به تار موی ابرو است، برداشت شود. بهترین ناحیه برای این پیوند ناحیه ی پشت گوش است که همانند موی ابرو می ماند.

4 ویژگی مهم و کلیدی در کاشت ابرو

  • خواب و رویش ابرو دارای بخش های مختلفی است.
  • موهای ابرو نسبت به صورت افقی رشد می کنند در صورتی که در موی سر نسبت به صورت عمودی رشد می کند، در نتیجه شبیه به هم نیستند. 
  • در کاشت مو، رشد موهای کاشته شده به صورت 2، 3 و 4تایی است در حالی که موهای کاشته شده ی ابرو به صورت تار به تار است.
  • فرق زیادی از نظر زمانی بین رشد فولیکول  کاشت موی سر و موی ابرو ندارد.

 

چه کسانی کاندید مناسب کاشت ابرو هستند؟

یکی از مواردی که افراد را به کاشت ابرو ترغیب می کند، داشتن ابروهایی زیبا و پهن است. صورت هر فردی در کانون دید است به همین دلیل اولین چیزی که شما در افراد می بینید چهره آنهاست. این امر باعث شده کسانی که ابروهای کم پشت دارند به کاشت ابرو روی می آورند.

دلایل ریزش ابرو:

  1. برداشتن بیش از حد و غیر اصولی ابرو
  2. داشتن بیماری از جمله تیروئید
  3. آلوپسی
  4. هاشور و تاتو و...
  5. سوختگی
  6. ژنتیک
  7. تصادف و شکستگی در محل ابرو
  8. سرطان
  9. مادرزادی

اگر ابروی شما هم شامل این موارد است به راحتی می توانید کاشت ابرو انجام دهید. روش هایی از جمله تاتو، هاشو و میکروبلیدینگ نتیجه ی طبیعی و دائمی نخواهند داشت.

برای رفع این مشکل تنها کاشت ابرو کارساز است زیرا هم طبیعی بودن ابرو را حفظ می کند و هم تا پایان عمر شما ابروهایی پرپشت و زیبا دارید.

 

مراحل کاشت ابرو

کاشت ابرو با استفاده از موی خود فرد انجام می شود، به همین دلیل ابروها پس از کاشت، ظاهری طبیعی پیدا می کنند. در اینجا با مراحل کاشت ابرو آشنا خواهید شد.

طراحی ابرو

طراحی ابرو متناسب با سلیقه ی هر فرد انجام می شود. مراجعه کننده طرح و مدل ابروی دلخواه خود را مطرح می کند و پس از تقارن سازی طراحی نهایی صورت می گیرد.

برداشت مو و استخراج آن

بانک مو در کاشت ابرو معمولا از پشت سر، قسمت کناره های گوش برداشت می شود. نواحی دیگر سر دارای موهای ضخیم تر و کلفت تر هستند در حالی که موهای کناره ی گوش نازک و شبیه به موی ابرو است. معمولا برای خانم ها که دارای ابروهای نازک تری هستند از کناره ی گوش برداشت می شود ولی در آقایان به علت داشتن ابروهای ضخیم تر، از پشت سر فولیکول برداشت می کنند.

نحوه استفاده از بانک کاشت ابرو

نحوه استفاده از بانک کاشت به این صورت است که یک شکاف بسیار کوچک در سر ایجاد می کنند و گرافت ها را برداشت کرده، سپس زیر میکروسکوپ پیاز موی مجرا را تفکیک می کنند.

کاشتن گرافت های برداشت شده

پس از برداشت گرافت ها و بررسی آنها زیر میکروسکوپ، به جراح تحویل داده و پزشک با بیحسی موضعی کاشت را شروع می کند. جراح با تیغ بسیار نازکی به اندازه ی یک میلی متر در سطح پوست سوراخ هایی برای کاشت گرافت ها ایجاد می کند. تنها موضوع مهم در این مرحله، قرار دادن زاویه ی مناسب در محل کاشت است. همچنین رعایت کردن خواب ابروها یکی دیگر از وظایف پزشک است.

 

قبل از انجام کاشت ابرو چه آزمایشاتی نیاز است؟

  • FBS برای تعیین سطح گلوکز خون
  • HIV، HBS و HCV برای تشخیص بیماری های ویروسی و عفونتی
  • PT و PTT برای تعیین مدت زمان لخته شدن خون
  • CBS برای تشخیص کم خونی و تشخیص وجود عفونت در خون
  • HDL، LDL و VLDL بررسی سطح چربی
  • برای تشخیص بیماری های کلیوی و کبدی نیاز به تست ادرار است.
  • تست کرونا

همه ی این موارد گفته شد تا به این نتیجه برسیم که کاشت ابرو از ظرافت و حساسیت بیشتری برخوردار است. پس در انتخاب کلینیک بسیار دقت کنید و پزشکانی که تجربه ی زیادی دارند را برای کاشت ابروهای خود انتخاب کنید.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر